Blokada nerwu podpotylicznego na migrene przewlekłą

Migrena jest jednym z najczęstszych typów bólu głowy, charakteryzującym się napadami silnego bólu, zazwyczaj jednostronnego i pulsującego, często towarzyszą mu również nudności, wymioty oraz nadwrażliwość na światło i dźwięki. Jedną z teorii dotyczących migreny jest założenie, że może być spowodowana dysfunkcją nerwu podpotylicznego (nervus occipitalis), który biegnie od podstawy czaszki do górnej części karku.

Blokada nerwu podpotylicznego (nerw occipitalis) to procedura, która polega na podaniu leku znieczulającego w okolice tego nerwu. Ma to na celu zmniejszenie lub całkowite zahamowanie przewodzenia sygnałów bólowych z obszaru głowy, gdzie jest on zlokalizowany. Procedura ta może być stosowana w leczeniu migreny, zwłaszcza w przypadkach, gdy inne metody leczenia farmakologicznego okazują się nieskuteczne lub niewystarczające.

Miejsce podania blokady!

Metoda blokady nerwu podpotylicznego może być skuteczna u niektórych pacjentów cierpiących na migrenę, przynosząc tymczasową lub długotrwałą ulgę w bólu głowy. Jednakże skuteczność tej procedury może się różnić w zależności od indywidualnych cech pacjenta oraz odmiennej odpowiedzi na terapię. Istnieją również pewne ryzyka i potencjalne skutki uboczne związane z blokadą nerwu podpotylicznego, ale obejmują głownie miejscowe zmiany takie jak swędzenie, siniak, zaczerwienienie czy ból.

Należy pamiętać, że blokada nerwu podpotylicznego jest jedną z wielu opcji leczenia migreny i powinna być stosowana tylko po konsultacji z lekarzem specjalistą. Każdy przypadek migreny jest indywidualny, dlatego terapia powinna być dostosowana do potrzeb i charakterystyki pacjenta.

Blokada nerwu podotylicznego ma również zastosowanie w bólach głowy szyjnopochodnych oraz neuraligi nerwu podpotylicznego.

Koszt zabiegu w naszym centrum wynosi 500 zł. Nie wymagane jest szczególne przygotowanie ale jeżeli przyjmujesz leki przeciwkrzepiliwe powiadom nas o tym wcześniej.

Poniżej możesz obejrzeć film przedstawiający jak wygląda zabieg blokady nerwu podpotylicznego.